torsdag 8 december 2011

Nu växer FB-gruppen om Porjus så det knakar..

...folk från landets alla hörn droppar in och snart är vi 100 deltagare. Vilken hit Andreas, tack för ditt fina initiativ. Nu hoppas jag att alla som har gamla bilder från byn kan samla ihop dem och skriva på baksidan vad och vem som är med på bilderna. Vi kanske kan sammanställa en riktigt trevlig "Byabok" utan en massa Vattenfalls historia, den finns redan dokumenterat både högt och lågt. Däremot skulle det vara roligt med riktiga levnadshistorier både från förr och nu.
Bilder från Porjusbor så långt tillbaka vi kan hitta. Än finns det original i byn och vi skall plocka fram bandspelarna och kamerorna, inte minst ni friskusar som bor kvar där hemma.
Detta är en av mina absoluta favoritraser och det förundrar mig varje dag varför vi aldrig ägt någon. En massa olika raser har passerat revy i min och kvinnans hundbestånd under åren, senast hade vi kapplöpnings greyhounds. En bullterrier påminner så mycket om mig både i utseende och temperament så det kanske är därför som jag varit utan. Men...det är ju inte för sent ännu, även om en ny hund ligger väldigt långt bort i planeringen just nu.
Nu skall jag ta mig en wirre-pinne och kolla en deckare, svammla iväg lite radiosnack och sedan krypa till kojs. Ha det så bra och var rädda om er hela gänget.
pappa B

Inga kommentarer: