fredag 9 december 2011

Veckorna går snabbare än klockan min...

Ja jag tyckte det var dax idag att dra på mig tomteluvan. Ruggit väder ute får mig att gå i ultrarapid, eller slowmotion som det heter på fackspråk. Hasar mig fram mellan skinnsoffan och skrubben. Just det. Många frågar mig var jag sitter och bloggar och snackar i radion? -I en skrubb här hemma, svarar jag. Då flinar de och går därifrån utan att ställa fler frågor. Men det är faktiskt sant, jag sitter i våran garderob tillsammans med några av mina och min kvinnans sommarkläder. Det varierar på klädfronten, för en dryg månad sedan var det vinterkläder, nu hänger det lättare plagg på stängerna vilket ger mig större svängrum. Där har jag min utrustning och trivs perfekt. Kan stänga till dörren och avskärma mig från de stridande trupperna utanför. Kolla bara.
Det är fruktansvärt svårt att inte gå och träna, det skall ni veta. Har man väl fått smak och endorfinerna i svallning då vill det till att sätta sig tillrätta och inte göra några ansträngningar. Nu går det lite bättre men i början var det ett rent helvete och jag vankade av och an här hemma som ett lejon i bur. Appropå lejon så har min gaddning på ryggen blivit färdig och en vacker dag så får ni se inskriften på bild.

Nu skall jag vispa ihop en omelett till lunch, nej jag steker lite baconfläsk och ett ägg, fyller på med lite tomater (köpte tre låder babytomater för en tia av grönsakshandlaren igår) Det är bra med kontakter när plånboken är lika tunn som kreditkortet. Vi hörs i eftermiddag, skall gå ut på FB och babbla med lite Porjusbor innan jag käkar lunch. Det var väldigt roligt att prata med Birgit Kronholm idag på telefon. Ni kan höra vad hon säger i min webradio längst upp till höger...
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hej broder...
sitter och lyssnar på ditt svammel på dagarna. Jaså det är så där din studio ser ut.
Ett litet tips bara. Då jag lyssnar på dig och ställer in volymen för din röst så det låter bra, men då du lägger ut musik så är det alldeles för hög volym. Då får jag loc att sänka volymknappen hela tilden mellan snack och musik.
Tänk på det...!

BULLIS

Jan sa...

Hej! Det är dagens höjdare att lyssna på dig och se dig i tomtemössa,vilken tjusig karl!Kolla in mina bilder på facebook,översvämning på min tomt,havet väller in.
Trevlig helg!
Evert

Anonym sa...

man behöver inte så mycket studio va?
vart fullt ös i veckan här, ska se om man inte kan skriva ngt på n.nu här i helgen!

ha en lugn helg och hittar du en pinne kan du la skänka mig en tanke? ;)

pappa B sa...

Tack skall du ha Evert. Du får sätta i båten igen :o)
Jonas det är klart att jag tänker på mina kamrater, Skååål! akta huvet!