måndag 5 december 2011

Dagens lunch god men mäktig!

Så här ser det ut när pappa B lagar sin lunch. Den som tror att jag äter en kåldolme till mitt bacon har helt fel. OK, det ser ut som en, men det är Serbisk insyltat vitkål. Gott som bara den och en fin kombination till bacon och advocadon. Givetvis finns det gul lök och min små tomater på tallriken också. Hade tänkt testa med ett glas rött som rekommenderas från säker källa, men avstod då jag förmodligen måste ut med Koreanen i eftermiddag. Det fick bli kranvatten som också sitter rätt till den här anrättningen. Potatis, ris eller pasta är som ni ser bortplockat ur min veckomeny!

Lilla Lina och Sophie bjussade på en kopp varm glögg, alkofri givetvis, laddad med russin efter gympasset idag och det blev ett kort pass idag. Körde bara armar, rygg och axlar med lagom tunga vikter. Måste nog varva ner vikterna en aning, kör kanske för tungt. Man är ju inte någon biffig broiler precis.

Bråk i skolan då det gäller religion kristna co muslimer och har muslimerna övervikt som det är här i Angered då är det inte det lättaste att ha sina blonda lockar utfällda och ett litet kors om halsen. När muslimerna öppnar näbben då blir det aldrig tal om rassism. Med koranen som huvudkudde kan man säga och göra vad man vill, till och med mörda sina egna barn. Jag har också läst lite i deras heliga skrift och skulle man följa den, vilket de flesta säger att man gör (bullshit) då skulle de visa empati, vara mer toleranta och tacksamma än vad de är i dag.
Nåväl ungarna gör väl upp detta själva men man skall veta att jag har stenkoll på vad som händer och skulle något vinkla över och gå till handgripligheter, (arabiska killar tvekar inte att slå svenska tjejer) då tar det hus i helvete, det kan ni vara säkra på....Då får de kalla in hela beduinbyn, den saken är klar.
pappa B

Inga kommentarer: