lördag 21 januari 2012

Dagen då vintern kom farande...

När vi gick ner till gymmet idag så började det snöa
...då fungerade staden och kommunen exakt som alla de tidigare vintrarna jag upplevt här i väst. Var fan har vi ställt snöskyfflarna och var är alla chafisar till våra plogbilar? Jasså, vi har inga plogar till bilarna framme.....heller?

Hur ända in i bänken kan man vara så tafatt och bli så överumplad när det kommer snö. Jag tillhörde idioterna som gav mig ut på vägen. Jag hade lovat min gode vän "Länsman" att hämta honom och hans lilla prinsessa uppe vid Landvetter när de kom hem från miljonskrapet på Nyhetsmorgon. På vägen ut till Landvetter syntes det inte till en enda plogbil, innan jag kom fram till den branta backen ner mot centrum. Där smög en plogbil fram med sandaggregatet påslaget.
Vi har ju "Koreanen" en rejäl fyrhjulsdriven bil och själv har jag ganska många år på vintervägar så det var inget problem för mig. Men på vägen upp så stod flera bilar och spann utan att komma sig ur fläcken. Sommadäck och på tok för tung högerfot? Här på Poseidon där vi bor kom man i alla fall fram med en traktor ganska fort, och det vill jag säga att de tjejer som har hand om gårdarna här hos oss i Angered, de gör ett sjuhelvetes bra jobb.
pappa B
När gumman och jag gick hem från gymmet såg det ut så här!

Inga kommentarer: