måndag 6 februari 2012

Är det verkligen så här vi svenskar vill ha det?

Oavsett vilken sorts svensk vi är, ska det vara så här? Största delen av våra ungdomar är arbetslösa, den svenska skolan håller på att rasa samman, flera av landets pensionärer lever knappast på existensminium, vår regering håller på att sälja ut hela vår industri till utlandet. Våra studenter har inga lägenheter och man vågar snart inte gå ut efter klockan sex.!
Under tiden plockar samma regering in nya asylsökande, bygger stora lyxiga fängelser, som till största procenten fylls med delar av tidigare asylsökande (mörkas flitigt av stat och kommun) s.k flyktingar får bidrag så fort de sätter foten på svensk mark, tak över huvudet och starthjälp. Och bidrager i de flesta fall med, just det ingenting!

Det finns väldigt många duktiga invandrare här i landet, folk som arbetar och gör rätt för sig på alla sätt och vis. Startar eget och bjuder på sin kultur till oss. Dem skall vi ta hand om lika väl som vi tar hand om svensken. Men skiten som slussas hit dag efter dag, varför släpper vi in dessa figurer när ingen annan vill ha dem? Skall vi vara hela världens samvete? Fortsätter vi så här och ingen säger stopp så har vi snart inget Sverige kvar. Vågar vi hissa vår svenska flagga utan att få stryk, vågar vi sjunga -Du gamla du fria utan att få på skallen och kallas rassist. Rassist ja, varför får invandrarbarnen skrika "viting" och "Svennedjälvar" åt mina barn, är inte detta också rassism?

För några timmar sedan blev en liten 10-årig flicka knivskuren i halsen av en 20-åring som försvann från platsen. Det hände i Hjällbo.  Huruvida han är svensk eller invandrare vet jag inte och skit samma. En sådan här figur har förbrukat sin rätt till frihet och om han är invandrare, rätten att vistas i vårt land. Efter avslutad rättegång (jag förmodar att han grips så fort som möjligt) som skall klaras av direkt, så skall den skiten in i bunkern eller utvisas om han kommer från annat land. Han skall inte genomgå några dyra undersökningar. Har man stuckit en kniv i halsen på en liten flicka då har man bevisat att man är en idiot. Detta behöver inga hjärnskrynklare med höga arvoden konstatera. Ut med den skiten omedelbart, gärna som fraktgods så priset blir förmånligare.
Men...ingen risk, som det ser ut i dag så sätts den här djupingen på det nybyggda lyxhotellet vid Gråbovägen där han får plugga till advokat, ha fri tillgång till gym, platt-TV på rummet och tre mål restaurangmat om dagen. Allt på vår bekostnad för ingen skall väl tro att dessa inrättningar har fristående sponsorer ute i världen.

Gamla Sverige står och svajar och detta rejält. Packa ner den svenska flaggan och börja samla ihop dina käraste ägodelar för snart får vi själva utvandra som Karl-Oskar och Christina gjorde. Det finns inte plats för originalen här i landet. Invandringen har tagit över. Handen på hjärtat är detta verkligen det vi vill ha du och jag?
pappa B

4 kommentarer:

Erika sa...

Jag brukar det största allvar jag bara kan när jag läser detta du skrivit, men samtidigt kan jag skratta så tårarna rinner i floder då tänker jag mest på ditt ordval mellan raderna.


Så här har jag sagt till den som vill lyssna i min omgivning...om jag lever när jag är låt oss säga 80-85 (har tänkt bli ännu äldre, men nu tar vi den åldern, då har vi blivit invandrare i vårt eget land, sanna mina ord. De invandrare som jobbar, sköter sig, och har kommit in i vårt samhälle de högaktar jag, men som du skriver resterande skit som inte kan sköta sig, vad gör dem här? Hur kan man komma hit från ett krigshärjat land och beter sig som en del gör. Otaliga gånger har jag och mina vuxna barn sagt följande, kör fram ett plan in med rubbet kör sedan hem dem till spillrorna av deras forna land.

Kan man löna ett land på ett sådant otacksamt sätt.. som tagit emot dem då har man förvägrat all sin rätt att vara här. Hade vi gjort så t.ex. i Irak-Iran tror du vi hade haft huvudet kvar två sek senare? Näää, det hade i stället plockats fram mängder med stenar sedan hade livet farit sin kos.

Det där med att inga skolor skall har sina avslutningar i kyrkan, eller sjunga det vi alltid har gjort generation efter generation.
När jag hör just det som varit på tapeten otaliga gånger blir jag så vansinnig att det tenderar att bli den värsta hjärnblödning som finns.

Jag blir så djävla arg i bland av den flathet som regeringen och andra stora gossar i samhället bedriver. Tar tag i kriminaliteten, skyffla hem dem som begår det första brottet osv.

Du vet väl det att alla ska snart vårdas, de är för sjuka för att få fängelsestraff, och till slut, det är ju så sund om dem för de har alla en "STÖRNING" en taskig bardom, samt lite annat smått och gott i uppväxtåren, för helvete...det ger väl ingen människa rätt att beter sin som en huligan av värsta sort.
Oh my god, smäller snart av i ilska.

Tror jag beger mig till badrummet och lägger på mattan och annat dylikt efter städningen, sedan får det bli kaffe för att lugna de upprörda nerverna.
Det blev långt :)

pappa B sa...

Ha ha ja sanningen tar tid att berätta ibland. Men jag uppskattar att vi i alla fall är två som tycker att detta fantastiska system som våra föräldrar och deras föräldrar har byggt upp, håller på att raseras av flathet hos de styrande i landet. Det måste bli ett slut på eländet.

Anonym sa...

Fel Besse, vi är tre ! Järnberg

Anonym sa...

Fel Järnberg, vi är fyra! Sigge