söndag 12 februari 2012

Heja svenska damerna...

Ryggen uppe,benen nere.
 Sekunderna senare var det tvärtom.
foto:prinsessan
Kolla läget. Frukosten klar jag smyger ner mig i massagefåtöljen med en mysig filt över skånkerna. Damernas stafett kan börja och jag stakar på så svetten ryker. Sänker ryggstödet och höjer fötterna. Kör igång knådandet och ser hur den svenska tösabiten på första sträckan släpper, placering efter placering. Jag lider med henne. Sen kom Ida! Raketen som har haft en långsam, fördröjd tändnin g den här säsongen men nu visade att det finns massor av krut i både armar och ben. Hon tog upp Sverige från sista till femte platsen och hade sträckans bästa tid. Stiligt jobbat frk Ingemarsdotter. Anna Haag tidigare i säsongen krasslig efter flytten till alperna gjorde en fin insats i det individuella loppet igår, skulle hon klara av tredje sträckan idag? Jajjamensan, hon körde upp oss en placering till och Kalla fick gå ut och börja jaga Finland och de två norska lagen...förvisso på tok för långt före men ändå. I sällskap med den unga amerikanskan drog jakten igång. Kalla vann slutspurten mot amerikanskan med 2/10-delar och slutade som fyra i mål (trea i Nationscupen, där inga andralag räknas in) Som ni ser så har jag det mysigt värre. Som TV-bord har jag sadeln på testcykeln och där passar det lilla wirreglaset perfekt
pappa B

Utsikt från Massagefåtöljen. Dammsugaren ligger hotfullt nära men på
TV:n åker man skidor för fullt. Även testcykeln står beredd på vänstersidan.

Inga kommentarer: