lördag 17 mars 2012

Nu blir det till att dricka Irländskt kaffe ett tag framöver...

Ja, skratta ni men om man inte testar får man aldrig reda på saker och tings smak, värde och karraktär. Det fick jag i går. Den spanska wirren som heter MAG 5 är en spansk maltwiskey och vilken typ av malt, bränning och lagring som man tillämpat framgår varken på flaskan eller hos Drinko. Skulle tro att flaskorna buteljeras direkt från destillationsapparaten! Att dricka denna sprit, som en god wirrepinne på kvällen i massagefåtöljen är härmed helt uteslutet, möjligtvis kan jag bjuda några av mina bekanta på en "ren" bara för att få dem att avstå från att göra samma misstag som mig. Om konjaken håller ännu sämre klass som en del av mina vänner påstår så blir det äggtoddy av den 70 cl.

Så, i framtiden kommer pappa B att dricka Irländst kaffe och äggtoddy. Halvfull av kaffe och spansk wirre med pinnen i vädret av konjagare från samma land, spetsad med svenska lantägg kommer pappa B under det kommande halvåret, ses spatsera ner till gymet för att fortsätta omformandet av kroppen som allt mer börjar återta en människoliknande form. Spolformen börjar med andra ord att försvinna till min stora glädje.

Norge, Norge och så Norge igen...
Ja förvisso var urstarke polskan Justina först över linjen men sedan blir det röd/blå/vitt för hela slanten. Ser man på den totala skidsäsongen 2011/12 så är det en polska och sedan är det Norge för hela slanten. De andra länderna kan ta sig i brasan och åka hem och träna mer. Visst blixtar det till en och annan svenska, italienska, kanadensiska, amerikanska, finska eller tyska någon gång under säsongen med det är så fläckvis att man lätt glömmer bort det.
Jag sliter av mig skinnkepsen och låter mitt nytvättade vita hår spreta ner mot parketten och gör vågen för hela den norska nationen och givetvis även för Justina som sätter färg på skidcirkusen genom att hålla den polska fanan högt. Grattis alla duktiga skidåkardamer från grannlandet och Polen. Ni andra ser jag gärna igen fast då måste ni börja träna skidåkning på ett mer seriöst sätt...annars kan ni lika gärna stanna hemma.
pappa B

Inga kommentarer: