måndag 9 april 2012

Fin långpromenad i skapligt väder

Kvinnan och jag promenerade iväg igår i det fina vädret. Åtta och en halv kilometer runt sjöarna och ner på östra sidan av Surtesjön. Vackert som bara den nu när våren börjar lämna lite spår ute i markerna. Att ha tillgång till hela Vättlefjäll runt knuten är en bonus som bara de boende här uppe i Nordost kan skryta med. En helt fantastisk natur öppnar sig och otaliga vandringsvägar och stigar kan ta dig runt hela det stora skogs och sjöområdet. Jag utnyttjar detta ganska flitigt skall ni veta..

Kvinnan har bokat in sig på Zumba, dubbelpass och nu vandrar hon omkring här hemma som en tiger i bur. -Tror du jag fixar detta, har ju inte tränat på en hel månad? Men jag vet att hon grejar det, hon är tuffare än man tror. Själv skall jag ner och trampa cyel klockan halv sex och det blir nog inte heller det lättaste ,en jag hakar väl på så länge jag orkar. Mer än så kan jag ju inte göra. Värmer nog upp lite före själva trampandet så jag har fått upp pulsen lite i alla fall. Ett par kilometer med roddmaskinen brukar sätta igång gubben och förbättra färgen i ansiktet. Fuskar lite här hemma med mina hantlar då det gäller rygg och axlar, tänkte att jag skulle försöka förbättra den något framåt lutande hållningen en aning, om det går. Än så länge finns inga synbara spår av övningarna men det kanske kommer om jag inte ger upp. Vi hör i kväll, om jag orkar..
pappa B

Inga kommentarer: