torsdag 12 april 2012

Kan ni fatta detta?


Kan ni fatta att denna figur, pappa B har en sådan fantastiskt vacker kvinna? Nää jag förstod väl detta. Men så är det. I mer än 30 år har hon hela tiden stått stark och rak vid min sida. Och det skall ni veta mina vänner, det är banne mig inte det lättaste en människa kan göra, fråga de som vet.
Men vi är rädda om henne våra barn och jag. Bäddar ner och pussar henne varje kväll, kokar frukost och lagar middag och häller upp rödtjut när det passar och ibland även en liten 7-stjärnig Metaxa som är hennes favorit. Hon är vår lilla ängel, alla dagar hela året. Och våra band blir bara starkare och starkare för vart år som går. Fint va?

Fast här om dagen höll hon faktiskt på att bli bortgift med Stefan. Han har ju redan två fruar, både Bitten och Pia (det var tanterna på Seniorgympan som trodde det) sedan tidigare så nån djävla ordning får det vara. Vem som försökte gifta bort henne? Ja vem tror ni, sångfågeln Alexandra så klart, tack för den va!
pappa B

5 kommentarer:

Lillchefen K sa...

Ja, hon är verkligen vacker hon, nästan så man blir tårögd över din romantiska lilla utsaga.
Det är hon värd - och du en fin kvinna såklart!
Vi ses imorgon hoppas jag!

pappa B sa...

Tjosan lillchefen K, ja hon tog med sig Sportlifeväskan nu på morgonen så hade i alla fall siktet inställt på lite Hopp & Lek i eftermiddag.
Jag smyger gietvis ner en stund på förmiddagen jag och rycker, sliter, lyfter och drar en dryg timme :o)

Anonym sa...

Ja... Du pappa B
Prinsessor ska man vara rädda om...
även om dom inte från Dalarna kom.
Prinsessor är inte lätta att finna...
dom är en speciell sorts kvinna.
Fick ränna in och ut i många kåtor och hus... såg inte av en Prinsessa ens ett minsta sus.
Tog mig hela 60 långa slitsamma år
innan jag henne kunde springa på...
nu känner man sig som 20 år också.
Kusin B

pappa B sa...

Ha ha ha du glömde musen bland alla kåtor och husen? Skall man dikta skall man din gamle poet.

Anonym sa...

Ha.. Ha Du Glade man...
vad Du rimma kan.
Men brytningen skulle vara vid hus...
som rimmar på sus.
Men visst mötte man mången Mus...
och det vart ofta vilt men Bus ha..ha..
Ha en Skön Helg med familjen.
Kusin B.