söndag 29 april 2012

Svinryggen blommar och änglarna har fällt ut vingarna, äntligen!

...äntligen på plats igen. Nu blommar elefantbusken som vi kallade den för när vi bodde i radhuset på hörnan. Svinröven doftar som aldrig förr inne på Botaniska och jag skall ner dit och göra ett reportage till Villatidningen i morgon. Men jag kommer INTE att lukta på blomstret, jag lovar. Förhoppningsvis kommer ni att få se en bild på underverkat som får flugor och ands småkryp att gå i spinn....

En liten Sthare har lyckats få sina änglar att gå i spinn. Blåvitt knockade Åtvidaberg i går och trampade därmed förbi GAIS i tabellen. Häcken däremot sopade banan med bröderna från Syrien och vann rättvist och ligger nu tvåa i tabellen. Bra jobbat och bortadräkterna är fan så mycket snyggare än de gul/svarta getingtröjorna tycker jag. Lite mer klass helt enkelt.

Idag blir det Sportlife på Odinsgatan som får besök av "Skogarnas Konung" och pappa B, det är alltid roligt att testa andra anläggningar för att se hur det ser ut och fungerar där. Fast vi är givetvis vår hemmaklubb trogna i alla fall. Angered är fortfarande bäst på det mesta. Ladda upp för svinröven under morgondagen och måla färdigt plakaten du skall vispa med på Götaplatsen den första maj. Kanske jag tar med mig kameran och bränner av ett par bilder på fd. Metallbasen Lövén, vi får la se.....
pappa B

"Ett lugnande ord är bättre än en lång predikan"

Inga kommentarer: