onsdag 4 april 2012

Våran mark blommar men våran traktor är stulen !

Tror ni inte på tusan att någon har åkt upp i skogen nere i Ödshult och stulit vår gamle "Fergusson Grålle". Det har stått parkerad under flera år uppe på "Ellens kulle" och sista året hade stormen fällt ett gammalt äppelträd över den som lite skydd för väder och vind. Detta var kvinnans traktor och meningen var att vi skulle ställa den i ordning och ha den som ett litet monument över en svunnen tid på gården. Nu har någon tjuvdjävul varit framme och forslat bort den, och det kan inte vara lätt. självklart har vi polisanmält detta men någon hjälp räknar vi inte med att få. Kan man inte lägga ner tid och kraft på att fånga bovar och banditer ja då skiter man antagligen fullständigt i en gammal rostig traktor. Får väl förstora upp någon av bilderna jag tog och hänga på väggen, den dag vi bygger oss en liten stuga på tomten
Lägg till bildtext
Lite nostalgi för en fotograf blev det då jag hittade en kuvert från en fotoaffär i Vetlanda inne i det gamla huset.Det tog jag med hem så det kan ingen tjuv komma och ta i alla fall...
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den Grållen lär Du ALDRIG mer få se!
Dom är en klenod som är eftertraktade. Dom är enkla att repa och billiga delar finns det till dom.

Har en Fiat &00 1949 årsmodell som är lika ung som mig bara 61 år.
Den kan du ju köpa av mig.
Men då måste du gjuta fast den så ingen ORKAR ta den.
Går inte ha någonting Löst numer...
då det saken man aldrig mer ser.
Kusin B.

pappa B sa...

Jag har förstått detta. En gubbe hade hört av sig till svärmor och undrade om han fick köpa den. Är inte till salu var svaret och nu är traktorn borta. Svärmor har ju inget namn eller telfonnr till den gubben. Vi måste ju polisanmäla för Suzanne står som ägare till maskinen på bilregistret. JAg kommer att skjuta varenda bonddjävlel på grållar i fortsättningen oavsett om det är min eller inte.
Den stod på en plats som inte många känner till uppe is mogen så det måste vara någon som bor eller har kontakter i närheten.

Kom hit med Fiaten så får du en 500-ring för Italienaren.