söndag 20 maj 2012

Crosstrainer rena plågan...

Jag förstår den lilla förskrämda apan i reklamen, vad vore väl världen utan "guleböj" Detta har varit räddningen i nöden flera gånger då man känner att blodsockret börjar svaja som trädtopparna i en storm.

Idag svajade hela gubben efter 30 stenhårda minuter på Crosstrainern nere på Sportlife. Intervall dessutom men idag skippade jag utfallstegen. Måste piggna till lite mer innan jag ger mig på dem igen. Dessutom gör jag bara 20 och inte 40 som jag gjorde sist. Höll ju inte på att komma ner på muggen dagen efteråt och inte upp heller för den delen.
Gjorde som Jonas sa, jag cyklade 2,5 km på L4 lugnt och stilla, gjorde mina 30 Latsdrag och vajer för ryggen, sen fick det vara nog.
Ebba hade bakat sockerkaka när jag kom hem - tack för den, där kom alla kcal jag just jobbat bort tillbaka. Elis lagade mat, god omelett med ost och skinka till oss alla tre så proteinet hålls på hög nivå i alla fall.

Nu väntar vi på att mamma skall komma hem ifrån Jönköping så vi kan mysa till det en stund. Har lagt ut Elis ODDA-säng på blocket till försäljning, men det verkar vara segt värre. En fin säng är det i alla fall.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Bananer är inte bra när man vill vara trådsmal som jag.
För mycket kolhydrater i dom fula gulingarna.
Nöter är bättre även till nötter Ha..ha..
Kusin B som vet allt om bra mat!