onsdag 16 maj 2012

God morgon världen..

Ni som gillar frukt och grönt, tänk er att ha tre stora livsmedelskedjor + en fristående handlare mitt på torget, fem minuter hemifrån. Vilken lycka. Bra utbud och priser blir det givetvis när kommersen är så tuff. Frukt och grönsaker från världens alla hörn slåss med svenska äpplen och kravodlade tomater. Inte lätt i dessa bistra tidevarv då pensionen knappast räcker till en tepåse sista veckan innan nytt understöd dimper ner...På bilden ser ni två av grabbarna som har sin försäljning på torget i Angered mitt emellan de tre stora livsmedelsdrakarna....

En bekant från min tid i hunderiet, Folke Hildebrand har fällt ihop vingarna. Han var en glad skit, gråsosse som gillade hundar och boxning. Kommunalpolitiker nere i Kungsbacka. Han blev 81 år och får fortsätta sitt liv bland hundarna en trappa upp. Om det bjuds på boxning hos Gud fader det vågar jag inte sia om. Han får väl åka ner en trappa då och då för att se några matcher..

Ett kort och tungt pass skall jag hinna med och kanske en rejäl promenad om bara vädret tillåter. OK, jag vet det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder...kom inte med den klychan igen. Vem tusan gillar att vara ute när det blåser och regnar? Inte jag i alla fall, då finns det löpband, motionscyklar och roddmaskiner för att inte tala om Crosstrainer nere på gymmet. Ni får starta lugnt idag, kanske vi ses i eftermiddag igen. Tänkte presentera lite outfit från Angered, det kan ju vara roligt så här när sommaren kommer smygande, eller?
pappa B

" I droska far ingen in i himmelriket"

Inga kommentarer: