tisdag 15 maj 2012

Inte konstigt alls!

...att inte någon hör vad som händer i världen. Alla går ju omkring med hörlurar instoppade i huvudet och mobilen, full av appar i händerna. Världen håller på att bli ett livlöst telefonblock i rymden. Jag var nere på stan idag och mer än varannan unge jag såg hade pluggar i öronen och näsan i mobilen, Även en del påskkäringar och äldre damer och herrar vimsade om kring med "Gulligullan koko som en gök" dunkandes i öronen. Kolla bara, trötta är de också.

Är inte detta fantastiskt så säg. Mobilsamhället växer så det knakar och snart kan vi inte prata med varandra på riktigt feja mot feja. Vart skall detta bära hän, jag bara undrar. Funderar starkt på att lära mig teckenspråk, det kanske man har nytta av i framtiden..
Man varken ser eller hör utan lever i sin lilla telefonvärd med dunka dunka i öronen och ögonen på skärmen. Man spelar korsords spel, alfapet ja säg alla de varianter som strömmar in bland apparna.
Jag väntar bara på den telefon som har inbyggd kaffebryggare, fack för dagens lunch piller och möjlighet till avancerad sex när det hugger i pungen. Den köper jag direkt.
Även "påskkäringarna" sitter med lurar i
öronen och senaste mobilen i hand

Inga kommentarer: