onsdag 30 maj 2012

Nu svammlar jag i radion igen...

...jag har fått detta med Rallarmarschen lite på hjärnan jag. Men vadå, det är ju en historisk, fantastisk promenad genom en del av den Lappländska vildmarken så det tror farfar att jag gillar den. Den utspelar sig på min hemmaplan!

Tycker att det är så roligt när mer och mer folk skriver på vår facebook-sida att de skall komma upp och gå. Tänk vilken fantastiskt fin chans för alla er som är lite friskusar och aldrig har varit norr om Borlänge. Här öppnar sig årets möjlighet att gå en historisk vandring mitt i den norrländska taigan och samtidigt få se pionjärbyn Porjus.

Dagen efter ser man vattensläppet på Fallens Dag, ja ja jämför inte med Trollhättan, här snackar vi verkligen om vatten! Vill man så stannar man ett par dagar och hinner med en tur upp till Stora Sjöfallet, man kan ta en sväng in till Gällivare eller titta in på samemuséet i Jokkmokk.
Idag tog jag en vilopaus då mina kompisar på gymmet tycker att jag kör lite för hårt. Du orkar nog inte gå 4,4 mil om du bygger på dig mer muskler säger dom. Vad tycker ni, skall jag satsa på lite mer förbränning i stället?
Fast jag har ju hört att kvinnorna gillar stora muskulösa grabbar. För ett halvår sen var jag stor och muskellös.

pappa B

Inga kommentarer: