torsdag 31 maj 2012

Visst blir man förbannad?

Och detta med all rätt. Den farbror som blev brutalt nedsparkad på Kortedala Torg för en tid sedan har återfått medvetandet men han kommer förmodligen aldrig mer att bli återställd i det skick han var den dag då gänget med unga killar nära nog sparkade honom till döds.
Idag går två av dessa grabbar i skolan som vanligt? Och i radion nu på morgonen så är det en fisig rektor som menar att vi måste ju ta hand om dessa två! Ta hand om! Skicka hem dessa avarter omedelbart. Tillbaka till det land de kommer ifrån och deras familjer lika så. Kan man sända hem duktiga arbetande mödrar och fäder med små barn som är födda här så inte fan skall vi väl behålla ungar som inte kan följa vår lagar och förordningar, utan försöker ta livet av oss.?
Vem tar hand om mannen som aldrig mer blir återställd, en man som aldrig gjort något elakt utan bara värnade om sin enda vän, sin hund och nästan misste livet. Och hur kan de andra eleverna acceptera att de pluggar tillsammans med två som försökt sparka ihjäl en svensk gammal man???? Hade detta hänt under min tid i skolan hemma i Norrland så hade jag och alla mina klasskamrater rest oss upp och strejkat. Vi hade inte köpt detta fjantande.

Med handen på hjärtat, jag skäms fan i mig för att vara svensk när sådana här saker sker och varför i hela fridens namn ställer inte de invandrare som är snälla, duktiga och har anpassat sig till de lagar och regler som finns i deras nya hemland upp, och slår nävarna i bordet för det som är rätt? Ni måste ju kunna påverka det som era landsmäns illbattingar till barn gör! Jag vet att de invandrare som jag känner, de håller med mig och vågar stå för detta men ni andra då. Köper ni detta rakt av? I så fall tycker jag att ni skall ta samma flyg tillbaka därifrån ni kom, eller via container, träbåt eller hur ni nu kom hit. Fortsätter det så här kommer snart det vi äldre stred för en gång i tiden att vara ett minne blott.
Jag rassist? Nää, men det är jävligt lätt att bli det, och med de lagar och förordningar som numera styr det här landet  kommer vi att få be om lov att komma in i butiken och hagelbössa och pistol är det enda man förstår. Jag slipper detta på grund av hög ålder, men jag tänker på mina barn och barnbarn. Och dina med för den delen.
pappa B
Förbannad så det ryker ur öronen!
Blomman här uppe ger jag till mannens syster som tagit hand om hunden och stöttat sin nedsparkade bror! 

2 kommentarer:

Anonym sa...

Håller med, ut med skiten !!! Järnberg

Anonym sa...

Kan inte låta bli att kommentera det här. Det du skriver är helt underbart! Att våga visa och säga vad man tycker är guld värt. Du uttrycker det så många tänker och känner. Bra skrivet....som vanligt!