fredag 1 juni 2012

Gårdagens lunch och lite surr....

..gårdagen blev kött och fisklös. Åt bara grönt som gubben Orpus get på Västra strand. Här ligger broccoli ,spenat och vitkål samt en liten gul lök färdig att slängas i stekpannan.
Där puttrar redan en fint hackad morot i lite olja och i micron står soyabönor och tinar. Dem spritsar jag och de goda och nyttiga bönorna åker ner i pannan en stund, de med.
Ett stort glas kranvatten med en skiva citron i blir kronan på verket och lätt som en plätt hoppar jag ner till gymmet och kör mitt kombinerade brännar- och styrkepass. Igår var det bröst/rygg som fick slita hund efter 30 tuffa intervall minuter på crosstrainern...phu.

Så här såg det ut när det var klart, en hälsosam, god lunch som bara fyller gubben med vitaminer, fibrer och kärlek. Inte konstigt att jag far fram som en speedad Duracell kanin ibland. Som alla ni andra här i landet så har jag redan förträngt ilskan som slog rot i mig igår och jag försöker att inte tänka på all orättvisa, alla idiotiska straffpåföljder och annat skit som våra styrande håller på med. Jag bara väntar på den dag då dessa beslut drabbar dem själva där de sitter i sina skyddade verkstäder/möteslokaler/tingsrätter och kommunalhus. Den dagen kommer förmodligen att bli en av de bättre i mitt liv.

Så har vi fått oss en fredag till. Hela jäkla dan är det fredag och då skall vi mysa, det säger man i alla fall på TV. Så...det är väl bara att köra sitt dagliga gympass, ta sig hem putsa fönstren, dammsuga, vattna plastblommorna och plocka ur diskmaskinen. Det är de arbetsuppgifter som en glad pensionär sysslar med när han inte sitter och matar duvorna nere vid centrum. Eventuellt kan det bli en wirreskvätt när kvinnan kommer från jobbet och efter hennes Zumbadans? Om man har tur.
Tar nu min rygga och går ner och svettas bort ett par kcal, sänker blicken och passar på att titta på det vackra som skuttar omkring runt benen på mig nere på gymmet...Jippiee det är så djävla skönt att leva!
pappa B

"Det blir inget roligt förrän jag kommer, 
sa tjuven som skulle hängas"

2 kommentarer:

enturmedcadillac sa...

Du är grym gubben!

pappa B sa...

ha ha ha de är du me!