måndag 18 juni 2012

idag träffade jag min poetiske kusin och hans lilla Dalablomster...





 Börje, så här ser han ut. Bilden är ett par år, han har blivit äldre, mognat och slutat färga håret. Nu liknar vi varandra mer, med silverfärgade strån på skulten och ett saligt leende på läpparna. Börje är en glad skit, charmören, som med poesins hjälp får kvinnors hjärtan att koka som en gammal B18 motor utan kylsystem.

Idag kom han flygandes hit till Göteborg för att hämtas upp av sin lilla dalkulla. Tillsammans skall de nu ner till mörkaste småland för att packa lite och sedan blir det full fart norrut igen. Börje skall promenera Rallarmarschen med mig och de andra facebookarna. Skall bli hur kul som helst. Husvagnen ställer de upp i byn så det kommer förmodligen att bli sena nätter eller tidiga morgnar, kalla det vad ni vill.

Jag har inte mycket kontakt med mina släktingar, bara mina kusiner och kusinbarn i Kiruna och Gävletrakten + Börje. Sedan kanske det blir något sporadiskt telefonsamtal ibland till de andra. Jag ser fram emot resen hem till norr speciellt mycket just nu för jag vet att det kommer att vara mycket trevligt folk hemma i byn. Hemvändande ungar som for omkring på trehjulingar när jag lämnade byn. Idag föräldrar, med egna små kottar. Om 19 dagar står jag på startlinjen, om inte någon elaking tar mig av daga innan dess...
pappa B

"Den ena generationen planterar träd, 
den andra sitter i dess skugga"

Inga kommentarer: