måndag 18 juni 2012

Nu måste det ske ett smärre under!

Jag är tillfälligt justerad! Igår körde jag mitt vanlig intervall pass på Crosstrainern nere på gymmet. Hade bestämt mig för att köra mage/rygg den här veckan. Hämtade en matta och lade framför ställningen där jag skulle köra mitt vajerdrag. där stod en bänk om någon gett fan i att ställa tillbaka ( är likadant på gymmet som det är med de som bär med sig ölburkar ut i skogen, fulla men lämnar dem kvar, tomma ).  Bänken var i vägen och jag tog tag med ena handen för att flytta den så jag kunde få plats framför ställningen. Pang! Där small det. Var bara att böja sig ner sakta men säkert plocka upp mattan, gå och hänga tillbaka den och avsluta träningen. Ont som bara den men det gick att ta sig hem för egen maskin i alla fall.

Får väl ta det försiktigt ett tag så jag är hel när det är dags att stappla iväg från Gällivare den 7 juli. Brukar aldrig äta tabletter men idag har jag stoppat i mig en Voltaren så jag kan masa på lite här hemma. Kom mig i alla fall ner till ICA och inhandlade bröd och pålägg till trollen som sover sin skönhetssömn nu när de har ledigt från skolan.

Nu är den här gubben av ganska segt virke så jag tror att lite hopp och skutt uppe hos kompisarna i Anten under midsommar helgen, inklusive en rejäl het bastu och några pilsner, kommer att mjuka upp gubben så pass. Det är ju17 dagar kvar tills jag kliver på tåget för transport till Lappland, i mitt livs form redo att utmana spångarna över Muddusmyrarna, urskogen i Stubba och den smala branta och steniga stigen uppför Hapsaberget.

Tog en bild på vägen från ICA med en av mina appar i mobilen. Kolla, riktigt fint skott minsann.
Instagram heter appen ochden tar oss tillbaka till tiden då Kodak Instamatic fanns i var mans ficka.
pappa B


"Den som går tillsammans med en halt, lär sig att linka"

5 kommentarer:

Anonym sa...

Som du legat i med din träning....och nu detta innan den stora dagen.
Men Du fixar säkert det.
Håller tummarna
Kram
Pia

pappa B sa...

Jajamen lilla Pia det är väl lilleman uppe på berget som smittade mig :) Nej för tusan vi kör så det ryker, är snart på banan igen med nya friska tag..
kram

Anonym sa...

Passa dig när du kommer till Jällivara dina kompissar kanske gillar dig så mycket att dom slår ijäl dig ha ha.
SB Ulricehamn

kockajäveln sa...

du skulle ju ha haft Kyäni Sunset (omega 3) å Kyäni Nitro Fx (dunder honung) så hade du först inte fått en smäll å skuttat runt som ett litet barn;)

pappa B sa...

Ha ha och nu har greve Barrington dykt upp, vad glad jag blir. Jag skall hälsa till Kjelle när jag kommer hem :)
Kockajäveln, skulle du inte kunna skicka lite dunder honung, det kanske jag skulle behöva. Omega 3 stoppar jag redan i mig :)