fredag 29 juni 2012

Kika lite och lyssna mycket medan jag laddar om..


Här kommer lille Steffe och vår bästis Pia och hela sväng-gänget BB4 och bränner av "Flickorna i Småland" på bästa sätt. Aktare vad det svänger när de kommer uppi varv. Till hösten kanske  de kommer och lirar på Lärjeåns Trädgårdar då måste du hasa dig dit och lyssna och hänga med i allsången.
Jag har just sträckläst dagens "Gubbkalsong" det tog 6 minuter (bra med stora rubriker) så nu skall jag samla ihop mig själv och de intryck jag insupit via detta och kommer igen om en liten stund. Lite havregrynsgröt med Sinikkas hemgjorda jordgubbssylt skall ner liksom några andra vitaminer som vi äldre män behöver för att gå igång. De två avlånga, lite sexkantiga ljusblå pillren ger mig faktiskt lite yrsel ibland men jäklar vad bra de fungerar fram på småtimmarna. Synd bara att det inte är någon hemma då.
pappa B

Inga kommentarer: