torsdag 14 juni 2012

Lilla ärtiga Paulin närmar sig toppen!

Hon är så go så man har lusta att krama ihjäl henne, lilla Paulin nere på Sportlife ute vid Stigs Center. Alltid lika glad, blixtrande ögon och en lagom vass tunga som även försätter lille Steffe i bryderi ibland.
Idag var Jim borta och vi fick in en vikkare. Lilla "Freddy Celsius" en annan ärta, nästan lika alert och med en charm så får gamla gubbar som Steffe och mig att bli som barn på nytt. Ibland undrar jag varför man blivit så jäkla ålderstigen, inte fan såg flickorna ut så här när jag var 17 år?

Lite blomster till alla kvinnorna i mitt liv + ni andra!
Nu skuttar de runt, vackra som små blåbär och vickar på rumpan, vältränade, rakryggade och solbrända. På min tid kom de hasande i Helly Hansens fleeströja, gummistövlar och beg. armékeps. Svårt att tända på, även om det var bättre fart på stubinen då än nu :)

Hur som helst så krånglade sig lille Stefan genom passet med god hjälp av sin andra hustru Pia de övriga två Bitten och Suzanne hade annat för sig. Lilla Pia, vår privata lilla näktergal är också en riktig liten goding (vi vaktar henne noga så gubben Bosse kan vara lugn). Det är ett jäkla glatt gäng som skuttar runt inne i den stora salen nere på Stigs Center, och våran vikka idag, hon klarade av detta med bravur.
Nu är det sommaruppehåll på våra Seniorpass, så nu blir det till att lösa korsord och mata duvorna på både tisdagar och torsdagar sommaren lång. Fan vad tröstlöst!
Alla mina träningskompisar, gummor och gubbar och tjejerna på och bakom disken. Ha en sjutusandes fin sommar, var rädd om er och puss och kram från -Sveriges gladaste man- och hans vänner.
pappa B

"Om en kvinna är kall är det hennes mans fel"

2 kommentarer:

Paulin sa...

Hahhahahahaha!!! Du är la för jäkla underbar!!!! Kom
Och träna i sommar!!! <3

pappa B sa...

Lilla snuttefilten min, jag kommer säkert inhoppande skall du se :)Kanske jag tar med mig lille Steffe och Pia med för den delen, är ju goa polare trots Steffes låga blick. (Fast han är ju inte så lång att han kan titta på samma ställen som jag)