onsdag 25 juli 2012

Efter ett par timmar i Ullared så är man ganska mör?


Hemkommer efter ett par kilometer på stengolvet i Ullared så drar jag på mig Englandspyjamasen och förbereder mig för matchen mellan Sverige-Sydafrika. Detta måste våra svenska flickor vinna annars har man svettas färdigt i de blågula tröjorna. En förlust och det är lika bra att packa trunkarna och resa hem igen. Även om man skall greja detta på pappret så skall det spelas fotboll om det hela och det har visat sig så många gånger förr att ett lätt motstånd plötsligt har blivit jättesvårt att besegra.

Besegrad verkade den här gubben vara. Han satte sig på ett par pallar och studerade en flaska ogräsmedel. Kunde inte låta bli att ta bilden, tycker att han är en talande bild för vad de flesta män känner inne i det gigantiska varuhuset. Sedan får Strix filmare visa precis vad de vill i TV-rutan.
Innan jagandet efter boll drar igång så hoppas jag att de kameler jag spelat på i dagens V86 kutar som jag vill och när jag nu kollar om några minuter så har jag lite svenska kronor att hämta i spelbutiken i morgon. Håll tummarna ni med! Om 30 minuter börjar det, Sverige MÅSTE vinna....
pappa B

Inga kommentarer: