söndag 1 juli 2012

En vecka sedan smäller det... Stubbavallen väntar!

Ja jag vet att jag tjatar om detta med min promenad från Gällivare till Porjus. Men ni måste ju förstå att det är roligt för mig att få åka hem till min lilla barndomsby igen, även om det så bara är för att traska de 4,4 milen mellan Gällivare och Porjus.
Träffa lite gamla vänner, svinga en bägare i öltältet och få höra lite skvaller, banalt ja visst fan är det. Jag blev verkligen glad då LillMarre kontaktade mig och vi bestämde oss för att göra en facebooksida om Rallarmarschen. Och sidan blir välbesökt varje dag och det är fler än 30 som lovat att de skall komma och gå med oss och lika många som kanske kommer. Blir det så i verkligheten den 7 juli? Ja det vet vi ju inte men vi hoppas i alla fall.
Att jag klumpigt nog såg till att jag åkte på ryggskott det skall inte hålla tillbaka min promenad, jag få ta det lite försiktigare bara så skall det nog ordna sig. Lägger väl på ett par timmar på min planerade tid.

Här om dagen skrev jag på min egen facebook sida att om alla mina vänner skulle ge mig 2 kronor var så skulle jag kunna köpa mig en ukulele. Hoppsan, det väckte minsann både gott och ont blod skall ni tro så det blir bara till att kämpa vidare på den normala vägen. Hur som helst en "Ukke" skall jag ha, den saken är klar. Sedan skall jag skrämma både Pia och lille Steffe genom att tjôta om att få spela med dem. Skall tjuvträna varje kväll med greppen som Pelle har lagt ut på sin fina hemsida innan jag frågar om jag får vara med.
Eftersom det blev fullständig kalabalik efter inlägget på facebook så är det lika bra att jag hugger i direkt här på min blogg. Har du en ukulele ståendes i din garderob, eller hängandes på väggen och vill bli av med den så hör av dig. Den får inte vara för dyr, så tänk på det. Nu skall jag göra i ordning lite lunch till junior och mig, hej på en stund.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra Besse! Ser jag framemot!!!. Men hur skall du hinna??
mellan din pass på gymmet ??? Kämpa på!!
Jag håller iallafall tummarna hårt att ryggen pallar den 7de , vet att du är seg som den norrländska furan.
Kram
Pia