onsdag 25 juli 2012

Idag blir det vift ut i världen...

Lilljäntan har stuckit med kompisen till Helsingborg, blir borta till söndag. Kvinnan, grabben och jag får väl vispa runt här hemma eller ta oss ner till havet eller in i skogen, vi får se. Har försökt att stämma lilla Fridolina men hon trilskas som bara den medan lille-ukke mer och mer blir tonsäker (plasten töjer sig inte så mycket längre). Nåväl detta är inte något världsproblem utan kommer att lösa sig så småningom.
Övning ett kommer att terra grannarna vilket i och för sig är lite synd då de är trevliga, nästan allihopa, men ok, det är smällar man får ta, eller hur.
Här ser ni mina två (än så länge, jagar en oldtimer uppe i Lappland) små guldklimpar, "lill-ukke" och Fridolina, lite mulligare i formen och med en sjuhelsikes redonans i strängen. Har suttit med näsan i Pelles fantastiska sida uke.se i några timmar igår och fler kommer det att bli. Faktiskt ganska bra för då är man inte ute och syndar under tiden.
Lille Stefan och näktergalen Pia, som är faddrar till Fridolina och "lill-ukke" skall få vara mig behjälplig med ett och annat, var så säker :)
Nu väntar jag på att kvinnan skall återvända efter att ha vinkat av vår lilla terrorist så vi kan ta oss en kopp te till.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej o Hopp Besse!

Har nu tagit farväl och glittrat färdigt på Gotland för en månad framöver Här har det hänt mycket på din blogg ser jag, nu får jag ligga i minsann ( läsa igen). Kul att du skaffat lill-uke och Fridolina.Vi kommer självklart att peppa och tipsa dig.
Sedan blir det drag under galoscherna
När drar cirkelträningen igång??
Kram
Pia