torsdag 23 augusti 2012

Halleluja, Dennerby slutar styra damlandslaget....

Veckans just nu gladaste sportnyhet är att den nuvarande landslagskaptenen Thomas Dennerby har beslutat att avgå som förbundskapten. Jippie!!! Det måste vara det bästa som hänt under  2000-talet. Slut med mesande, ryggkliande och fjantande i det svenska damlandslaget är att vänta, hoppas jag.

Sundhagen contra Wikman, det kan kvitta!
Om det blir någon av dessa två som skall ta över efter Dennerby, det kan i praktiken kvitta. Jag tror att tjejerna hellre ser Wikman på bänken än Pia Sundhage och hennes gitarr, men Mikael Santoft har fjäskat för Sundhage tidigare och kan nog tänka sig att göra det igen. Skit samma, det viktigaste är att man omedelbart lyfter in tjejerna från U21 ch U19 i landslagskorridorerna. Det är här det nya svenska damlandslaget finns och det måste den nya förbundskaptenen (oavsett vem det blir) fatta och även förmedla till de "tanter" som haltar omkring i den blå/gula dressen för tillfället. Att presentera ett landslag där halva truppen spelar på dispens från sjukvården och resten på gamla meriter, det håller inte då det gäller världsfotboll i dagsläget.

Hurra! Idag startar vi på Stigs Center igen!
Nu blir det pensionärsgympa så mjällen flyger. Lilla söta Pia, Lilla mindre söta Stefan och så den över sommaren lite mer rundnätte pappa Bskall anträda golvet om en dryg timme. Därför slutar jag här och beger mig upp till Rannebergen för att plocka upp min lille kamrat för vidare trasport över bron.
pappa B

Inga kommentarer: