lördag 11 augusti 2012

Det är ett elände att få travhästarna att springa som man vill!

.....och dessutom kör ju inte kuskarna rätt heller. Man blir så upphetsad när man ser att alla första reserver vinner och de man streckat, de galoppar eller orkar inte runt. Nåväl jag har kört ett kort pass på Sportlife och känner mig ganska duktig ändå. Nu skall jag se om fru Tregaro kan svinga sig till en OS-medalj. Sen hoppas jag att hon lägger av och släpper på Tregaro så vi kan få lite nya höjdhoppare i framtiden. Det är ju inte lätt för lilla Ebba J att tränga sig emellan paret och snika åt sig lite uppmärksamhet. Har ingen aning hur det gick för lille frk Engen på sin BMX-cykel men jag hoppas att det gick bra i alla fall. I morgon smäller det, då skall de blågula killarna upp till bevis. Blir det glänsande guld eller blankt silver i trunkarna hem till Sverige?

Dagens frukost, ostomelett med röd paprika, isbergssallad och tre små aprikoser, kan det bli så mycket bättre? Nej, jag visste väl det. Sedan var gubben på alerten och åkte ut på en shoppingrunda. Ner till Emson & Emson den  nya lågprismarknaden som just nu får klä skott för att de är FÖR billiga. Leverantörerna blir mer eller mindre hotade av de andra kedjorna för att de levererar till den nya affären och de säljer ut grejerna billigare än de andra. Det är jättebra tycker jag och köpte två solcellslampor till balkongen och 12 paket nudlar (bästa nudlarna i stan). Hushålls- och toapapper så det räcker ett tag. Tre olika starka såser (mod.Thai) så jag har när jag steker grönsakerna mina+ att spetsa kycklingen med.

Igår käkade jag och grabben kräftor. Kinesiska eller om det var Japanska, skit samma. Jag köpte dem på Lidl för 49 kronor och de var mycket fina. Tio stycken var sörplade jag och junior i oss efter handbollen.
Nu väntar vi bara på att mamma och lilljäntan skall återvända från Jönköping så det blir ordning och reda i huset igen. Jag har vattnat blommorna, tagit ur frottéhanddukarna ur tumlaren och vikit ihop och lagt in dem i den andra toaletten. Diskat tömt ur och diskat igen. Här är det fan i mig ordning på marktjänsten skall ni veta. Ha det så fint och vila för snart är semestern slut (inte för mig).
pappa B

Inga kommentarer: