måndag 20 augusti 2012

Nu jäklar har jag tagit i för kung och fosterland

Två och en halv timme, tunga vikter, roddmaskin och Crosstrainer. Jädrar i min lilla lådda idag har den slitna kroppen fått bekänna färg. Nu, utkommen ur det strilande vattnet så mår jag som en prins. Lilljäntan och jag har ätit lunch/middags kombination. Varsin snitzel med massor av grönsaker, gott och nyttigt känns det som.

Just innan jag gick ner till gymmet så mulnade det till över huset där vi bor och det brakade igång med ett riktigt åskväder. Tio minuter senare sken solen och himlen var klar och fin. Vädrets makter kan ställa till det om det vill sig, den saken är klar kolla på bilderna. De är tagna med 10 minuters mellanrum.

Passade på att inhandla billig målarfärg när jag gick från gymmet. Hallen i svärmors hus skall nämligen byta färg och detta sköter min lilla dotter om. Hon är en hejare på att måla och har redan satt färg på mer än halva hallen plus delar av trappan upp till nästa hall. Fint blir det skall ni tro.

En helg till blir det Taberg och sedan får det vara bra ett tag. Ja kvinnan kommer nog att åka lite till och från innan vintern slår till. Vi hoppas kunna få huset sålt innan den värsta köldknäppen sätter in.
Har ni hängt med på facebook och debatten om vägtullarnas vara eller icke vara här i Göteborg. Jag har engagerat mig i frågan och det pågår just nu en röstinsamling där GT (den lokala kvällstidningen) finns med i bakgrunden. Meningen är, att beslutet som är taget över huvudet på folket, skall rivas upp och omprövas på demokratisk väg. Detta kan bli hur kul som helst. Kolla in FB-sidan -Folkomrösta om trängselskatten-.
pappa B

Inga kommentarer: