tisdag 21 augusti 2012

TV har fått hjärnsläpp...

Halv åtta hos mig, Robinsson med Gällivareidioten Robban, Fångarna på fortet och så Dallas, som drar igång i precis samma anda som serien gjorde under 80-talet då svenska folket förälskade sig i bröderna , deras oljekrig och rävspel, tjuvknullande och intriger. De älskade Joss och hans lilla fru, de hatade JR och allt gick sin gilla gång. Nu är de tillbaka igen Bobby med grånat hår,  JR återigen Larry Hagman, ännu fulare än tidigare, 80-år förvisso men med så kraftfullt bankkonto borde karln se betydligt fräschare ut. Lille lönnfete Lucy dök upp liksom den försupne (lika försupen nu med) fru JR. Jag har varit på ranchen, i verkligheten en medelstor sommarstuga men som med vidvinkelteknik och uppbyggda scener i en ateljé framstår som ett gigantiskt hus. Jag har till och med suttit bakom hans skrivbord med hans hatt på skallen och sneglat på ett fotografi av Sue-Ellen. Skall försöka hitta diat och lägga ut det här på min blogg vid tillfälle.
Hyr en cykel när du ändå är nere i stan!
Mitt ibland dessa såpor av varierande slag så poppar den norska serien Lillyhammer upp som räddningen i mörkret. Skitroligt med massor av små finesser som gärna hade kunnat passa in i vårt svenska samhälle. Maffiosen Henrikssen är total, vilken snubbe. Den här serien kommer inte jag att missa, då kan resten av TV-utbudet dra dit pepparn växer.
Nu är det Sportlife som gäller och jag masar mig dit för en timmes slit. Innan passet skall jag och "Jeppe på berget" alias "Länsman" ta en pensionärsfika på Liba nere i centrum. Efter träningen, raka vägen hem under strilande vatten och jag kommer att må som en prins. Tar mig kanske en promenad runt sjön i eftermiddag, vi får se. Eller så åker jag upp till lille Stefan och stämmer min ukke, lär mig tre grepp och knäcker grannarna, det är ett alternativ. Hur som helst så hörs vi,
pappa B

2 kommentarer: