måndag 13 augusti 2012

Spelen är slut och jag med...

Livet i Angered återgår till det normala igen
Här går det undan i svängarna. Först OS i London, Way out West i Slottsskogen och nu laddar Göteborg för sitt årliga "Kulturkalas" då de fina folket skall frossa i mat från utlandet, lyssna på poeter och andra svammelpellar som lever på bidrag från kulturnämnden. Det filas på fiol, sjungs oskyldiga barnvisor i Bältesspännarparken och pensionärerna (jag) får ha kalas i Valhallabadet. -Oh, så fantastiskt sa en uppmålad fet käring från Örgryte när hon smakade på falafel förra året. -Var kan man få tag i sådana här små köttfärsbullar, fortsatte hon. Hon hade men andra ord aldrig lämnat tryggheten i Örgryte för att se sig om ute i verkligheten. Turken i vagnen som serverade falafel förklarade att det inte var några köttbullar utan en vegetarisk blandning och att de fanns att köpa över hela Göteborg. Då snörpte käringen på munnen och gick därifrån. Nu är det dags att lufta överheten igen, de skall få krypa ut ur sina stenhus på gräddhyllorna och blanda sig med oss vanliga människor. Notan för detta ligger på 20 miljoner kronor, tänk så många sjuksköterskor som kunde fått dela på dessa pengar i stället?

Att köra bil med alkohol i kroppen är förbjudet, det vet du väl? Var i landet finns det mest berusade bilister då? Jo det skall jag berätta. Brottsförebyggande rådet har redovisat siffrorna från förra året (2011) och ni skall vara på er vakt om ni tänker åka upp till fjälls i vinter. I Jämtland är det 269 personer per 100.000 innevånare. Samma siffra för oss här i Västra Götaland låg på 165. Frimicklarna i Jönköpings län håller nattvardsvinet svagt för där är siffran 143 och nyktrast av alla är Östgöten som bara har 128.
Rätt så kul är det att i Blekinge (Sveriges trädgård) är siffran näst högst med 225 och strax under kommer Värmland med 221. Dalmasarna är ju ett snålt folkslag så de ligger på 175, lite vassare än oss ändå. Och heder åt Västerbottningarna som bara har 142, näst bäst med andra ord.

Om en timme skall jag möta lilla Kicki nere på Sportlife, vi skall gymma tillsammans. Lite roddmaskin, crosstraining och så lite maskiner och skrotlyft. Men först tar vi oss en kopp kaffe innan vi sätter igång. Man måste ju ladda batterierna, eller hur? Har redan proppat i mig lite extra proteiner så de så.
Kvinnan har börjat jobba idag och jag tyckte synd om henne då hon försökte se glad ut då hon gav sig iväg ut till slitet och stressen. Jag vet hur tungt det kändes innerst inne. Kidsen börjar snart skolan och då lägger sig stillheten över lägenheten som en fisljummen frottéhandduk och jag kan göra vad jag vill i ett par timmar. Nu kör vi! Pedalen i botten....
pappa B

"Med krut och kvinnor bör man umgås varsamt"

2 kommentarer:

Anonym sa...

I detta lugnets stund finns det mycket att göra i ett hem. Städa, laga mat, tvätta mm. En riktig Karl även om han stavar sitt namn Carl Hjälper till med allt. Dukar upp fint till middagen när Kvinnan kommer hem trött och slut från sitt jobb. Sen pysslar man om henne efter man diskat undan. Ger mycket omhet och Kärlek.
Gör man så Då vet man vad Lyckan är båda två... och Kärleken den består!
Ha en Bra dag...
Kusin B.

pappa B sa...

Perfekt min poetiske kusin! Krama Karin och de andra jäntorna från mig.