torsdag 13 september 2012

Dagens exercis avklarad...

Dagens seniorpass är avklarat. Lille Stefan tjôtade som vanligt så vår instruktör, den mycket duktige Jim B hade med sig hörselproppar som jag skyndsamt fick stoppa in i mina öron och då blev det genast mycket behagligare. Däremot uppstod ett litet problem, jag hörde inte riktigt allt som Jim sa, så istället flaxade jag runt lite onödigt mycket ibland. Men jag återfördes, om än bryskt i några fall, tillbaka till utgångspositionerna. Vår nya kamrat "Ivan den förskräcklige"! har minne lika långt som gadden  på en geting. Om han inte sätter sig på en stol blixtsnabbt, så glömmer han bort att han skall sätta sig. Om vår näktergal finns inget att säga mer än att hon är lika mjuk och go som vanligt, en riktig toppentjej rakt av och vi är avundsjuka på "Långe Bo" hela gänget. Men tack och lov är han en trevlig karl så vi finner oss i detta, att det är han som fångat tösen.
Även de andra damerna och herrarna håller hög klass och är vid god vigör så gänget som hoppar runt på Sportlife ute på Stigs Center är ett glatt gäng.

Har även hunnit stoppa i mig min lunch som idag fick bestå av lite mixade kvarlevor efter tidigare djupdykningar i kylen. En stark paprika och korvgryta med vit paprika grön chili, purjolök och bönor. Raket effekt väntas i eftermiddag! Gott och inte det minsta syndigt.
Nu återstår att få denna dag att gå, börjar med massagefåtöljen, försöker läsa lite och kanske jag kan ta mig en tupplur, vem vet.
pappa B

"Välkommen i det gröna, sa fan och satte mor sin i nässelhögen"

Inga kommentarer: