onsdag 12 september 2012

Det är skamligt men ibland händer det...

Kolla in den här bilden. Jag har jobbat som proffesionell fotograf i mer än 50 år. Har en fantastisk liten automatkameran med mig nästa överallt bara för att snabbt kunna klippa till om jag ser någonting trevligt. En automat, såg ni det? Idag när jag skulle ta en bild av min supergoda bacon och blomkålslåda så tilltade hjärnan. Har ni sett en så röten bild? Nåväl maten var fantastiskt god och detta är en lätt rätt att fixa. den är så enkel att bara man kan sätta på ugnen så lyckas de flesta med att fixa till detta.
Nåväl jag får ställa mig i skamvrån och skämmas. Detta skall aldrig mer upprepas, det lovar jag. Ja jag hade ju kunnat ge fanken i att publicera den, så hade ni aldrig sett min miss, men då hade ni inte sett den goda maten heller och ser ni, jag har återfått mina små tomater.


Jag köpte en låda med gråpäron. Numera kallar jag dem för hårdpäron. Sätter man tänderna i en sådan här frukt då riskerar man att dessa går av eller så bryter man käkbenet. Skulle önska ett snack med inköparna på ICA och höra om de gillar päronen. Nu får dessa ligga framme i dagsljus och värme så kanske det mjuknar upp fram emot slutet av oktober. Jag skivade i alla fall päronet väldigt tunt, lade skivorna i en skål och ringlade lite flytande honung över dem. In i micron 2,5 minuter och vips så gick stenbitarna att äta. Så kan det gå när inte haspen är på.
pappa B

Inga kommentarer: