tisdag 4 september 2012

Det här kommer att bli grejer det...

En av de nio vackra sjöarna man träffa på uppe i Risveden.
Bilden har jag lånat från deras hemsida. Vackert eller hur.
Vet inte vad fotografen heter så han/hon får ursäkta att jag inte
lägger någon byline. 
Den här sjön kommer man förhoppningsvis att passera någon gång på förmiddagen den 15 september. Skall se om jag hinner stanna till och skjuta en bild jag med, hoppas det. Är verkligen laddad för detta och detta är ju det perfekta mellanspelet för mig och nästa års Rallarmarsch hemma i Lappland.
Med andra ord kommer jag hem till Angered efter 4,4 mil ute i Muddus Nationalpark ochså kan jag varva ner lite och kliva på Risveden Terräng i september nästa år igen. Jag kanske till och med kan anmäla mig i springklassen, vem vet. Får bara den här gubben till det med rätt matchvikt och lite med intervall träning på Crosstrainern nere på Sportlife så skall jag nog tusan i mig fixa detta i sinom tid. Nu tycker jag att du som är pigg och kry hakar på mig här och anmäler dig till promenaden mot "Väggen" du med. Du hittar all fakta + anmälningsinformation om du klickar in dig här på Risveden Terräng.
Här kommer lite snabbfakta;

Längd: 17,7 kilometer (17682 meter).
Total höjdskillnad: 225 meter.
Högsta punkt: 184 meter.
Lägsta punkt: 85 meter.
Höjdskillnad: 99 meter (184 meter efter 9,5 km, 85 meter efter 16,5 km)
Brantaste stigningen: 50 höjdmeter på 700 meter, 7,14 procent
Sjöar längs banan: Nio (Opplevatten, Ämtarevatten, Matbrunn, Flatavatten, Stora Klevsjön, Stora Kangekärr, Stora Ljusevatten, Rammsjön, Kroksjön)
Kommuner längs banan: Tre (Lerum, Alingsås, Ale)
Backar längs banan: 22.
Arrangör: Sjöviks Sportklubb (SSK)
Tävlingscentrum: Sjöviks Idrottsplats, Östadvägen 391 Parkering: Sjöviks Idrottsplats
Tävlingsdatum: Lördag 15 september 2012. Starttid: 14.00 för tävlingsklass, 11.00 för promenadklass.
Priser: Det kommer att finnas fina priser
Vätskekontroller: Tre stycken (Ämtarevatten, Stora Ljusevatten, Ramdalen).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Och var var du idag på passet???
Pia

pappa B sa...

Jag har en vilodag idag, hade inte bokat in mig, åker ut i morgon?
Visste inte att du skulle gå på onsdag med. Tänkte bara gå måndag/torsdag jag ?