tisdag 4 september 2012

Nu är det klart - anmäld till Risveden Terräng!

Skall det vara så skall det. Man kan ju inte skava på dag efter dag på gym och ute runt sjöarna här i Vättlefjäll bara för att promenera Rallarmarschen i juli nästa år. Nej fan heller. Nu har jag anmält mig till den tuffaste av alla tuffa terrängtävlingar här i väst -Risveden Terrängen- som startar den 15 september. Nu gäller det bara att hålla ryggskottet borta och slipa till promenadformen lite extra.

17,7 kilometer med 22 backar, nio sjöar och så den fruktade "Väggen". Branten där inte ens eliten orkar springa uppför. Får väl krypa uppför om det skulle knipa. Någon matsäckskorg och filt i ryggan tar jag inte med mig utan jag nöjer mig med flaskbältet, några energibars, kanske lite gel och så full fart framåt. Skall höra om det finns några fler modiga män och kvinnor nere på Sportlife som vill haka på och promenera med mig, vem vet det kanske dyker upp några fler.

Anmälde mig i morse och nu är det dags att masa sig ner för dagens träningspass. Vi hörs om ett tag.
pappa B

Inga kommentarer: