måndag 10 september 2012

Lilla Nathalie hon plågar oss rejält...

Tre glada seniorer är klar med sin träning ute på Stig Center. Lille Stefan,
näktergalen Pia och "Ivan den förskräcklige" masar sig fram till bilarna.
Hon far fram som en liten guttaperkaboll, skrattar, sjunger och peppar oss sågbockar som försöker köra med höga knän vifta med armarna och svänga på akterkapellet. Det funkar, vi svänger på som bara den och hos flera av oss slutar det inte svänga även om musiken har stannat och vi står stilla. Det är dessa onödiga dallringar som vi vill ha bort, wirrekaggarna på oss gubbar och aningen överdimensionerade baksidor hos damerna. Svårt är det, men roligt så in i bänken. Nathalie har vi tagit till våra hjärtan, det är nästan så att man bli kär på nytt, fast det är ju givetvis på tok för sent, men ändå. Idag var hennes farfar med, en tuff gubbe det med. Nu återstår bara att se till att man byter ut de där förbannade hästgodiset (havrekakorna) mot en macka med ost eller varför inte lite frukt typ äpple, banan och apelsin. Det är ju kohandel att först försöka bränna så mycket vi orkar och sedan stoppa i oss en näve havregryn med en massa kemikalier i. VI VILL HAR FRUKT ELLER MACKOR! Hör du det Inger, eller Ingrid eller vad det nu är högste bossen på Stig Center heter! BORT MED HÄSTGODISET!
Dagens lunch. Lite grådaskig på grund av
avsaknaden av mina kära tomater som tagit slut.
Nya inhandlas under eftermiddagen.
Jag skall bara köra Seniorpassen den här veckan sedan skall jag vila mig i form inför lördagens strapatser. Nja...jag kanske kör 30 minuter intervall på crossen på onsdag, annars blir jag väl omöjlig att umgås med här hemma kan jag tro.

Dagens lunch, en panerad torskbit stekt vitkål, purjolök, majs och pumpa- och sesamfrön + ett glas kallt kranvatten, gör att man blir lätt på foten och kvittrar som en gröngöling, nej fan den hackar ju bara. Man blir som en liten flugsnappare menar jag. Vad som nu kommer att ske mellan dessa fyra väggar låter jag vara osagt. Antagligen kommer jag att glida ut i cyber rymden och snacka lite skit med mina vänner runt om i riket och övriga världen.
Vi som satsar på nästa års Rallarmarsch, den fantastiska promenaden mellan Gällivare och Porjus håller som bäst på med att starta upp någon ideell förening så att vi kan få ännu mer promenerare att komma upp och gå denna historiska vandring och se det fantastiska Lappland på riktigt nära håll. Har du några idéer eller tankar så hör gärna av dig. Du hittar sidan på Facebook om du söker under Rallarmarsschen 2013 så hittar du lite mer information.
pappa B


Inga kommentarer: