tisdag 18 september 2012

Ut i regnet skall vi gå, hatt och vantar tar vi på...

"Ivan den förskräcklige" eller Mr Magoo som han numera heter och jag skall trava iväg på våran lätta 5 kilometare idag. Ja, jag vet att regnet öser ner, men det skiter jag i och då måste Mr Magoo göra det samma. Det är bara att gaska upp sig trava iväg och se glad ut. Jag kanske till och med tar stavarna med mig, bara för syns skull. Folk man möter ler lite fånigt åt en när man kommer hackandes fram på promenadvägarna. Jag vet och känner vad det tycker; -Tur att gubbdjäveln hade stavarna att stötta sig på, annars hade han väl slagit omkull i backen, eller så kommer ett retligt -Har du glömt skidorna hemma? Och så skrattas det. Ofta kommer dessa kommentarer från tjocka sunkiga gubbar med WCT-overall och keps. Ibland har jag lust att gå fram och köra ena staven i skrevet på dem och flinade, stirrandes i deras av smärta uppspärrade ögon stilla säga -Skit på dig fetknopp! En vacker dag kommer jag att göra det eller varför inte en regnig dag, det spelar ingen roll.
Kvinnan är på Svenska Mässan, grabben i skolan och jäntan har sovmorgon, skolan har Studiedag idag. Ganska stillsamt här hemma med andra ord.
pappa B

Inga kommentarer: