lördag 8 september 2012

Vackra flickor, starka drycker och skapligt med god mat!

Kan det egentligen bli så mycket bättre? Nej för min del var det helt perfekt och jag fick både provsmaka på mat och dryck. Flickorna däremot lät jag vara i fred för jag har ju en fantastisk sådan här hemma.
Champagne skulle det vara och jag testade den riktiga värstingen. Bubblorna for omkring i munnen och huvudet som ilskna bin och jag vet i tusan om jag är så imponerad på denna bubblande dryck. Festligt, ja visst men gott, njää jag är nog för dryck av lite mer våldsam karraktär.
 Vacker liten flicka som kunde mycket om wisky och här bjöds det på en av mina favvowirrar GlenGrant Single Malt. Givetvis den tyngsta de hade med sig, den 16-åriga. Här är en riktig skotte, som stannar kvar länge i munnen, en liten maltighet men massor av brytande smaker som vanilj, lite nötter och tillsammans med en gräddkola blev det rena chocken. Oj så gott, det kommer jag händanefter att servera till min kära hustru när hon ber om en liten wirrepinne. Visste du att GlenGrant är Sveriges mest sålda singelmaltwisky och att tillverkningen i Skottland gått oavbrutet sedan 1840 med undantag av andra världskriget.
Glöm nu inte bort att bjuda på en liten gräddkola nästa gång du slår upp en GlenGrant i glaset.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Skall prova detta !! Järnberg