söndag 28 oktober 2012

- 21 grader i Pajala...

...men vem fan bryr sig om detta? Lika oviktigt är det att veta att det blåser 24 sekundmeter uppe i Stekkenjokk.
Däremot är det viktigt att veta om att Aimojokk-greven fyller år idag. Pojken börjar bli fullhårig och komma upp i min klass, ja han hinner ju inte med givetvis men han är på god väg i alla fall. JAg antar att han står med röven i vädret och försöker få liv i snöskotern idag medan kvinnan badar i bastutunnan och filar naglarna. Grattis din gamle get om du läser detta.

Hade jag haft tid hade jag åkt ner till Gambia för där är det just nu +30 grader och det hade suttit fint som en dubbelprilla. Däremot är det ett elände i Kroppefjäll för det regnar det 123,5 mm och det är ju ingen hit?
Instagram, det nya sättet att kommunicera via bilder. Det forsar in bilder på min mobil och jag hinner inte med att titta på alla. Fast jag sänder iväg någon jag med, ibland. Ni har väl sett bilden på tepåsen och gurkan?
Nu fortsätter jag läsa -Tre sekunder- av Roslund & Hellström. Första boken jag läste, skrivna av dem då trodde jag att det var två fruntimmer, nu vet jag att det är två gubbar och det blir inte sämre av detta. Den här boken fick priset som bästa svenska kriminalroman 2009 så jag får väl se hur det utvecklar sig för Erik Wilsson några sidor längre fram?
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

värst så du hoppar feån -21 till +33, lite för snabb kl 10 på förm. för mej som inte kommer till skott förän kl 13.32

mw

Anonym sa...

Jo du Besse jag följer din blogg tackar för gratulationen.

Greven.

pappa B sa...

Ha ha Ingo-Pingo har stadig sovmorgon (jag vet att det är han, känner igen stilen) och varsågod Aimogreven, ha en riktigt fin dag.