tisdag 16 oktober 2012

Jo tack, lejonet mår prima...

Flera sms:a, ringer och frågar hur det står till med mitt lejon som jag gaddade på ryggen för ett tag sedan. Jo tack, det mår alldeles utmärkt, det sitter stadigt fast bak i nacken på gubben och gnistrar med sina gulgröna ögon. Idag på morgonen lästa jag i GP att det var flera som ångrade att det gaddat sig. det var kanske därför jag väntade tills jag blev 68 innan jag lär Micke rita och nåla fast lejonhuvudet. Funderade på att plocka på mig lite mer, men jag har inte kommit till skott ännu, men vänta bara. Det ärju en fördel att gadda sig i sådan här hög ålder, speciellt för kvinnorna för deras blommor och vinrankor hinner ju inte vissna allt eftersom huden rynkar ihop sig utan är friska och fräscha ända fram till bäst för datumet.
Tänk på småtöserna som gaddar sig fulla av blommor och blader, när deras elastiska hud börjar skrumpna ihop då kommer de inte att se så ärtiga ut längre. Mitt lejon ser riktigt glad ut och lär inte skrämma slag på några bovar och banditer, men sitter den på -Sveriges gladaste man- vore det väl skit också om det var ett surt, ilsket lejonhuvud. Det hade inte platsat på den här gubben.
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Käre kusin...
tror du hamnat i en livskris igen när du börjat tänka på gaddningar.
Du är inte 20 år nu...
och huden skrumpnar bara mer nu.
Kan ju passa med en å annan ranka som i vecken slingrar sig som en anka Hi..Hi..
Är du född i Lejonets tecken?
eller ryter du bara ibland...
när du får blodad tand.
Är man Glad som dig...
då kan väl inget reta dig.
Kusin B i ett snöfritt Boden.

pappa B sa...

Min käre poetiska kusin. Även en ålderstigen hingst som jag kan behöva märkas upp lite då och då. Och jag förstår att det svider i skinnet, speciellt på de som inte törs sätta sig under nålen, de är för ömma uti svåplen.
Krama lilla dalkullan och börja träna så du klarar snöskottningen.
Besse

Anonym sa...

Boden 18 oktober och ingen snö än...
får fara söderut idag till Luleå för att få se den.
Spaden så bra i källaren står...
blir nog inte mycket skottande i år.
Men dubbfria däck sitter på bilen nu...
man är ju lite miljömedveten ju.
Behöver ni fler spadar i Göteborg...
så kan du ju slå en signal på din moj.
Kusin B.