fredag 12 oktober 2012

Korken är kastad nu är det fredagsmys som gäller

En rubinröd Ripasso 2009 från Tommasi sitter som en fläskläpp en fredagskväll i Angered. Skinnsoffan, kvinnan och två snälla ungar, vad mer kan den här gubben begära?

Inte ett smack. Träningspass med Lars som gick riktigt bra, han sliter som bara den och redan eter fyra promenader rätar han upp sig och "vaggningen" avtar för varje gång. Snart har han stärkt upp sina ben så att han orkar balansera kaggen utan att gunga fram som en ankmamma.
-Jag har gett mig den på att klara av detta, nu skall den här magen väck och jag skall få ett normalt liv igen. Det är hans fasta övertygelse och jag ger mig tusan på att vi lugnt och stilla fixar det här.
Jag kan träna extra de dagar Lars och jag kör våra pass så på mig går det ingen nöd. Våra små pärlor nere på Sportlife här i Angered är som vanligt väldgt snälla och inte minst Lars uppskattar deras glada bemötande. Lilla loppan Linnéa kom hem i natt från Grekland, brun som en pepparkaka, fan vad jag blir avis. Kanske jag måste in och lägga mig i "käringagrillen" ett par dagar så jag smälter in bättre. Fast man blir väl så rynkig att man får skruva på sig kepsen?
Tag nu vara på varandra, kramas och pussas och ha en riktigt fin helg. Jag återkommer säkert en stund i morgon igen. Kram på er hela surven!
pappa B

"Ingen är så blygsam att han inte gärna hör beröm"

3 kommentarer:

Anonym sa...

mys och pys; ja vad säger du om en bit av den mäktiga normandieosten Tomme de Savoie, inlindad i kastanjeblad med färska valnötter men demwt ska var kraftig vit vin till

Anonym sa...

Ja Fredagsmys bör alla ha...
släppa på allt som under veckan va.
Vara med nära och kära...
och glädjas i all ära.
Inleda Helgen med glädje också...
då blir helgens dagar likaså.
Önskar er alla en Trevlig Helg!

Anonym sa...

Ett underbart vin, har ett par flaskor själv. Det är nästan så att man vill ha allt själv.
Ha en fin helg o hälsa familjen.
Mannen med lodenrocken.