söndag 14 oktober 2012

Snart invigs den nya is- och sporthallen i Angered

Nu återstår att se om det blir ett snett eller rakt bygge? Skall de muslimska kvinnorna få en egen avdelning bara för att de inte vågar eller får bada med oss andra. I så fall skulle nog jag också behöva en egen liten badgrop att veva på i. Jag är blyg, ej simkunnig och vill inte umgås med andra människor dessutom är jag född och uppvuxen här i landet, har jobbat och betalat skatt, om ej så mycket så i alla fall under alla mina aktiva år och de är ganska många.

Skall muslimerna få en egen avskild plats att bada med kläderna på (det finns faktiskt snygga badkläder för muslimer, jag har själv fotograferat och skrivit om dem) så vill även jag ha det. Vi har ju ett ordspråk som inte många tycks bry sig om - att man skall ta seden dit man kommer-. Här är det vi som skall vika oss för trycket utifrån och detta tycker jag är helt åt helvete.
Om nu deras gubbar är så svartsjuka att deras kvinnor inte får bada eller umgås med våra andra kvinnor så får de väl skrubba dem hemma i badrummet med låst dörr och lakan för fönstren.
Naturligtvis har Göteborgs kommun redan fegat ur och sett till att det finns en speciell del eller en avsatt tid, som inte gäller för oss andra.

Det skall bli spännande att se. Hur som haver så är det ett vackert nybygge som reser sig ute på ängen, riktigt snyggt måste jag säga. Här skall det bli både ishall och sporthall och gym och café. Återigen lite överetablering med ytterligare ett gym och ett café. Fast det ligger ju ett hundratal meter från centrum så det kanske inte räknas.
När man bygger här ute hos oss så är detta för att etablera fler damfriseringar/frisörer, kiosker och tobakshandlare, café och restauranger och om man tar i så man blir lite svett så kanske det kommer att par lågpriskedjor till inom livsmedelsbranschen. Snacka om tomtenissar som styr.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

man ska sedan dit man kommer. SÅ ÄR DET

Nånstans måste man ju sätta stopp.

Dessutom har nu kvinnorna som kommer hit till det här landet, fått en chans att förverkliga sig. Lära sig läsa, skriva kanske ett arbete.

margareta