lördag 20 oktober 2012

Lite halloumi och spenat är inte fel en lördagsförmiddag!

Först en kopp te i Jokke-koppen, en skiva dinkelbröd med ost och så wirre marmeladen som är besk och smakar gammal plåthink, fy för den lede. Nåväl kvinnan smackar och tycker att den är väldigt god så hon får behålla den för sig själv. Jag skivar några soltorkade tomater och lägger på osten.

Livet går vidare och jag överlevde marmeladen, även om det tog en stund att släta ut ansiktet efter chocken. Planering inför dagen och morgondagen innan besöket ner till ICA och de andra mataffärerna. Lite plockande bland en del bilder och jakten på två fotbolls ledare som är svårare än kungen att nå, men skam den som ger sig. Någon gång måste de vara hemma och kan ta telefonen.
Lätt lunch för att få blodsockret stabilt och magen att jobba. Det blev stekt halloumi med strimlad spenat och en skvätt god olivolja spetsad med citron. Den maten fick jag behålla för mig själv, det var bara lillgumman som tog två skivor halloumi. Vi har lite udda, men gemensamma matintresse tillsammans i alla fall, annars är det ofta kollisionskurs oss emellan, tills kvällen kommer. Då är vi sams igen.

I eftermiddag skall jag gå ner till Pingstkyrkan, den finska, och lyssna på Lars när han spelar gitarr. Lite Guds ord skadar inte även om det förmedlas på finska. Om jag kan finska? Inte mer än tre, fyra ord och de passar sig inte i Guds hus det kan jag lova. Men musiken blir nog bra. Jag kanske lägger ut en liten rörlig trudelutt här på bloggen, vem vet. Den som lever får se. Vilodag i dag och i morgon. Passar bra för halsen ömmar då jag tror att jag blivit kall efter något pass och nu är det honung, vitlök och flaskborste som gäller i två dagar.
Återkommer nog en stund innan jag kryper ner under täcket.
pappa B

"Hellre tillsammans med två dårar
än med en träskalle"

Inga kommentarer: