fredag 19 oktober 2012

10 kilometer + 3 och sedan 1 timmes gym, nu räcker det !

Men...har jag riktig otur så kommer kvinnan hem, lägger huvudet på sned och frågar om vi skall gå vår Rannebergsrunda, phu... nästan 6 km till innan man får smyga ner i fåtöljen.
Måste köpa mig en stor CocaCola, så det räcker till en extra pilleknarkare till mig i afton.
Ivan och jag gick från Angered Centrum upp till Björsared och hem igen. Glömde kreditkortet så vi kunde inte fika på bensinstationen, men det tar vi en annan dag.
Sedan väntade Lars och jag gick hans trea, Ivan följde med sedan åkte han hem för han skumpar på borta i Lundbybadet med en massa tanter -vattengympa- kallar han det men det är bara en förevändning för att få plaska lite extra...

Lars och jag körde en timme ganska hårt faktiskt och hör och häpna, Lars har gått ner till 148,4 kg! Giussa om han sken upp som en sol. Han var tvungen att kliva av vågen och kliva upp en gång till. Från startvikten 151 kilo har han hasat ner till 148,4. Nu är det 140 jämt, som gäller och det skall vi kunna straffa efter jul om vi bara får ha hälsan i behåll så vi inte måste avbryta träningen på grund av sjukdom.

Här utefter Gråbovägen, strax hitanför Björsared ligger det nya fängelset,
eller vårdanläggningen som sossekäringarna säger. Här skall mördare och
våldtäcktsmän leva sina dagar i lyx och välmåga. sinnessjuka, farliga män.
Passade på att ta en bild av det nya fängelset, lyxhotellet, som ligger utefter Gråbovägen. Här skall man härbärgera våldtäcktsmän, pedofiler och annat skit som har tagit livet av små barn. Superstiligt komplex omringat av ett litet hönsnät så de inte gör sig illa utifall de försöker rymma för att ta sig ner till Angereds Centrum eller upp till Björsared för en fika på macken. Här finns fotbollsplan, en liten golfgreen och lite plats för att chippa och lära sig inspel. Stort gym så de kan träna och slå ner vakterna och fan vet om de inte har en badanläggning också.
Tänk om åldringsvården kunde få samma premisser som de här gossarna. Idag skall man inte försöka sno en burk gröna ärter på ICA, det straffar sig rejält, nej fan heller, slå ihjäl några stycken och neka då får du ett perfekt boende och vem fan behöver gå ut i det här skitvädret.?
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

du inbjuder till att få känna på era nya muskler

mw

pappa B sa...

..det är bara att komma och klämma lite när du känner för det Margareta.

Anonym sa...

Konsten är väl att hitta...
dina såkallade muskler min Glada kusin ha..ha..
Ha en skön söndag...
Själv ska jag träna idag.
Kramar från ett SOLIGT och fint Norrbotten.