lördag 27 oktober 2012

Snart börjar mitt konto att växa...


Ja inte beror det på att jag här om dagen åt en nyponsoppa mod. pulver, som var så blaskig att en kopp te med lite potatismjöl hade varit lika gott.
Den lilla kardemummaskorpan fick godkänt men att krama ur 12 portioner soppa ur en portionspåse det är lite väl snålt. Men ok, vi provade att äta på äldreboendet här i Angered. Inte undra på att en del gamla svälter ihjäl.
Älgbiffen var mest baserad på mjöl, vilken sort framgick inte av smaken men den bit älgkött de gjort färsen av kan inte ha varit så stor. Pulversås med smak av svamp var nästan lika tunn som nyponsoppan. Det var bara potatisen som verkade vara ok, med det äter jag ju inte. Skall man dela ut gafflar som betyg så blir det en tesked för den här lunchen.


Här är det min underbara kvinna som äter soppa som jag har lagat. En rejäl grönsaks soppa med små bitar av knaperstekt bacon. En soppa man håller hela dagen på. Här snålas det inte, varken på grönsaker,grädde eller bacon så de så. Men så har man ju fortfarande ett par kilo att träna bort.

Inte heller min kvinnas soppätande skall få mitt konto att växa utan den bild som ligger längst ner. Kolla "all in" raden för 50 öre, det skall ge lite klirr i kassan hade jag tänkt. Nu är det ju frågan om hästarna och kuskarna tänkt likadnat som mig, det återstår ju att se. Fast man kan ju alltid hoppas, någon gång måste det vara min tur att jubla. Har ju även en rad med lite mer kameler på som kanske får ses som en liten nödutgång om det skulle skita sig med 50-öres raden. På den kan jag ju få utdelning både på 5 och 6 rätt.

Nu slänger jag ner mig i massagefåtöljen, slår upp en liten wirreskvätt (temperaturen har sjunkit till 37,3 grader så nu närmar jag mig normaltempen på 36,5) Detta gör att man känner sig betydligt piggare men har fått order av gamla träningskompisar fd. elit idrottare att inte göra ett enda ansträngande pass under hela nästa vecka. de menar att jag glömt bort att jag är 69 och inte 25 år. Kanske kan det stämma om man tänker efter. Hej på en stund.
pappa B

"Rika planerar för morgondagen, fattiga för idag"



Inga kommentarer: