måndag 15 oktober 2012

Nya friska tag och en ny vecka väntar...

pappa B, pigg som en näktergal räds inte kalla vindar och nederbörd. Här skall tränas så det ryker. Vi börjar direkt. Lille Stefan hämtar upp för hopp och lek nere på Stigs Center, sedan är det dags att ta med sig Lars ut på hans femte trea och så ner i gymmet och vässa musklerna. Jädrar i min lilla låda. Armar och ben börjar se ut som pinnar medan delar av wirrekaggen envist vägrar släppa taget. Men skam den som ger sig....till sommaren skall jag inte han många hg kvar över livremmen (om jag lever vill säga).

Hösten denna förunderliga årstid då alla vackra löv färgas om och trillar av för att återvända året därpå lika gröna och vackra som om ingenting har hänt. Vintern ja ibland blir det faktiskt vinter även här i Göteborg, men man skall inte räkna med att den kommer igen lika intensivt varje år. Den har också sin tjusning med rimfrostblixtrande träd, kallt och knastrig, det har sin charm det med. Bilden här ovan tog jag från Hurtigruten en dag i september för några år sedan. Denna otroligt vackra båtresa som jag önskade att alla människor kunde få uppleva.
Nu bär det iväg till gymmet.
pappa B

Inga kommentarer: