tisdag 9 oktober 2012

Stompabröd, det skall bli morgondagens utmaning! Nej för hundan det är ju nya dag redan nu.

Här har det målats och smyckats under hösten. Inte i någon större utsträckning och inte av den dignitet som ger ståpäls vare sig här eller där. Men...man har målat väggarna i en fisig gul nyans som passar helt perfekt för lite grafitti. Nu är det ju så att det är lite farligt att hoppa mellan vagnarna för det är ju tre som går ganska tätt men det skall bli spännande att se hur länge de får vara fisgula. Jag slår vad om 14 dagar, max tre veckor sedan taggas det lite här och där. Hoppas bara att någon av de riktigt duktiga grabbarna/tjejerna kommer och inte bara "kladdarna" som sabbar i ställer för att förbättra. Jag gillar grafitti av bara den.
I morgon eller rättare sagt idag, skall jag baka Stompabröd från Malmberget. Min lilla värsting där uppe har gett mig receptet och nu skall det mjölas och gräddas i Angered. Jag kommer att visa hela föreställningen och även beskriva hur det smakade. Går inte brödet att äta så har jag förberett kaninen "Bergman" en snäll, men ful jäkel, att det blir hans mat en tid framöver. Han gick genast in och lade sig i sitt lilla hus. Få se om han visar sig under morgondagen. Gå nu loch lägg er och sitt inte uppeoch uggla.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Blir fint när man blandar kalk i betong.
Billigt och bra vid varje perong.
Enkelt att spruta på...
sen blir det ljusare också.
Gömmer också sprickorna bra...
så Göteborgare och andra...
inte oroliga behöver va.
Ras de så ras de...
som vi sa i gruvan.
Int behöv man oroe sig för de.
Kusin B.