måndag 8 oktober 2012

Ivan den sege gubben som minskat 8 kg.
Detta är Ivan den förskräcklige, Johansson i efternamn. Han är seg som ett gummiband och idag fick han faktiskt ta till lite trippande jogg när vi öste på under vår korta runda.
Först var det lilla Natalie som nästan körde ihjäl oss ute på Stigs Center och sedan körde vi över bron och så drog vi iväg på vår snabbpromenad. Meningen var att vi skulle ta oss en riktig sväng ner på Sportlife här i Angered, men vi ägnade ett par timmar på att ställa in hans nya mobil i stället.
I morgon är Lars med på passet och då blir det både promenad och tuffa tag i Sportlifes källare. Det kommer att bli riktigt kul. Lars kunde faktiskt gå idag trots sitt hårda pass igår, det var roligt att se. Vi träffade honom vid lunchen. Detta innebär att jag spetsar till en del övningar nere i källaren så att han känner att han lever.

I övrigt så börjar bacillerna hopa sig här i huset och nu är det dags att ladda upp med mer vitlök och rökig wirre så de inte får grepp om mig med. Både grabben och jäntan börjar bli allt hängigare för var dag som går och det är bara en tidsfråga innan de ligger i var sin säng och ropar på markservice....
Då är det bra att ha en "hemma-pappa" som kan komma springande med varm O´Boy, halstabletter och andra medikamenter, stoppa om och stryka på pannan med en sval hand.

Dagens lätta middag. Gott och nyttigt
Nu skall gumman och jag ner och skaffa lite proviant till juniorerna och henne. Jag kör vidare på kaninvarianten med små inslag av kött, kyckling och fisk.
Kolla här, detta är min middag. Igår kväll kokade jag några små färska rödbetor och idag tog jag två och skivade dem, en morot. 10 cm purjulök och en halv grön liten chili, som jag fräste ihop med lite jordnötssmör. Tog några bitar kyckling nugget som blivit kvar efter ungarnas middag och så ett glas prima kranvatten. Satt som en fläskläpp och innehåller inte många kcal, även om kycklingen var panerad. Mår som en bofink och om allt går som jag vill så hörs vi igen. Ha det så fint i afton, god afton
pappa B

Inga kommentarer: