fredag 30 november 2012

En vacker syn för en Porjusbo, när man kliver upp och hasar sig in i köket, Trallen på balkongen är full av rimfrost och pulsen stiger, kanske det blir is på Surtesjön även i vinter?. Sneglar på skåpet där alla pilkar och pimpelgrejer ligger....

Dagens pass nere i källaren på Sportlife här i Angered blev till slut ganska skapligt även om lusten att plåga sig själv var väldigt liten. Helst hade jag gått och lagt mig igen sedan trollen lämnat lägeheten.
Ivan den förskräcklige hade samma tankar han, berättade han när vi träffades nere på gymmet.
Men lite överkropp och lite vikt på benen klarade vi av och nu känns det rätt så skapligt i alla fall.

Sprint på TV från Kuusamo gör att jag håller mig i skinnsoffan i minst en timme till. Sedan får jag se vad jag hittar på. Har intagit hälsosam lunch direkt efter passet, Bacon och gröna bondbönor + en avocado, ett stort glas vatten för att skölja ner maten, och en clementin får räcka.

Angered Piltznerplatz tillhållet för områdets A-lagare var tomt klockan 09.45 idag. Minusgrander och lite vitt på marken höll gubbarna borta. Ingen stod och pissade på elefanten denna småkyliga fredagsmoron. Trevligt för de boende som dagligen ser dessa figurer både spy, skita och pissa i buskarna utanför deras balkongen. Jag skulle ALDRIG ha accepterat detta om vi bott kvar o vår radhuslägenhet. Riktiga skitgubbar hela gänget...

Det kom en liten fin kokbok på posten igår. -Alltid lite större smak- heter boken som är utgiven av Allerums och recepten bjuder Carl-Jan Granqvist på. Vackra bilder, smaskiga recept och jag skall ge mig på det som bjuds allt efterson. Vad jag börjar med får vi väl se, kanske det blir Ugnstekt lammrygg med Allerums prästost nästa helg. Till söndgk äter vi Tjälknöl a la pappa B.
Skall smyga ig ner till slaktare Lidl och köpa lite billiga bananer och en glass som de har i kyldisken. En blandning av vanlig glass och sorbét, som verkligen var god. Onyttig givetvi, men det skiter jag i. Lite gott tänker jag alla unna mig nu när det är mysiga fredag. Kvinnan är ute och ränner även i kväll, junior likaså så det blir jag och den lilla loppan som får mysa för oss själva, denna fredag. Det är jag övertygad om att vi klarar av elegant. Kommer säkert att höras innan John Blund anländer hit till lägenheten.
pappa B

Inga kommentarer: