onsdag 21 november 2012

Frölunda åkte dit, IGEN! Av de tuffa Indianerna har det blivit blötfisar!

Kan ni tänka er att det måste ta 24 matcher innan Kent Johansson, tränaren hos Västra Frölunda hockey inser att det hela håller på att gå åt helvete? Jag tycker att supporterklubben skall ge honom en blindkäpp.Efter gårdagens 2-0 i baken mot Modo så ilsknar till och med NHLproffsen till och tycker att träningarna är rena lekstugan. -Vi måste träna hårdare, det är ju som en country club här ibland sa Matt Duchene till den samlade pressen efter matchen.
HV71 däremot vann med klara 5-3 mot Timrå, tack för det.

Vad händer i väst förutom detta ständiga strilande och duggande från himlapellen? Ja inte speciellt mycket vill jag lova. Inga spännande mässor, inga störe arrangemang som får kroppen att darra. Nej det är bara nere på Sportlife man mår bra.
Idag tänkte jag promenera bort till bensinstationen i Björsared och ta mig en kopp kaffe, men jag skiter i detta då jag ser hur vädret är utanför ytterdörren. Jag tar 2 x 30 minuter joggning på bandet här hemma medan jag glor på Top Modell på TV:n. Har redan kört ett kort tungt hantelpass och så går jag ner till mina snyggingar på gymmet efter bandjoggen. Blir Björsared på fredag istället om vädret är gott.
Ivan den förskräcklige, sviker idag och åker över till öa och käkar 3-räters på restaurangskolan, men vill träna när maten sjunkit undan. Det är klart att vi fixar detta jag hinner ju vila ett par timmar emellan. Lars kliver på klockan 20.00 men det är bara lite terapi för mig så det löser sig också.
Nu startar vi bandet, ha det så bra så länge...

Inga kommentarer: