måndag 5 november 2012

Jag fick rätt men ändå fel....

Elfsborg vann SM-guldet, grattis! Häcken blev tvaå, grattis. Men hör och häpna IFK vann borta mot Djurgården och vem gjorde segermålet, jo "Stella" som nyligen fick reda på att han inte längre platsar i blåvitt. Snobbarna gav honom dessutom beskedet utan pardon. Mild & Co gör fan i mig inte rätt för namnet. Efter 8 års krigande, dessutom med flaggan i topp och ett virrvarr av sällan skådat slag i den skattehärva som visade att klubben i finrummet hade bajs i kalsipperna så är han ute i kylan. Nåväl Stefan har fortfarande många fina år med fotbollen att se fram emot och det vore väldigt roligt om han kommer till ett nytt lag och återfår glädjen och målskyttet igen. För grabben kan göra mål, den saken är klar. Då kan spelevinkarna borta i Kamratgården sitta där med sin långa näsa, de kanske till och med blir tvungna att böja på huvudet så de slipper sitta med den i vädret.
Det här är Angereds Centrum den 12 januari i år. Julpyntet hänger fortfarande kvar och snart är det dags att sätta upp det igen. Julmusten har redan varit på hyllorna i 14 dagar och nu börjar julskinke annonserna dyka upp. Tomteblossen, glöggen och allt tingel tangel översvämmar oss och jag tycker att det är så förbannat tråkigt att jag helst tog en resa långt, långt bort från detta stressande och fjantiga firande. Vem vet, jag kanske sticker iväg.

De stackare som namnats till Eugene har namnsdag idag, Grattis ni knappa 200 som bär på namnet. I grund och botten ett grekiskt namn som under modern tid blivit franskt? Lite bättre segermarginal än GAIS hade Richard Nixon då han valdes till USA:s president den 5 november 1968. Ett val som säkert alla som röstade på gubben säkert kom att ångra. Sen vet man ju inte om det blivit bättre om motståndaren Hubert Humphrey blivt vald?
Däremot var det en stor dag för familjen Kennedy den 5 november 1946 för då valdes den 29-årige John F Kennedy in i representationshuset som kongressman för Massachusetts.

Den 5 november 1943 vet jag inte ett smack om och det förmodligen inte du heller så det skippar vi. Läget just nu är mindre bra då jag för en gång skull känner mig lite under isen. Tycker inte att någonting är speciellt roligt och skulle nog helst sitta ensam på en stubbe och funderat över livet i ett par dagar. Men...ibland blir det ju inte alltid som man hoppas och tror så det är väl bara att gneta vidare och tro att saker och ting skall ändra sig.
Mot Stig Center och gubbagympan!
pappa B

Inga kommentarer: