torsdag 22 november 2012

Nu sänder jag från garderoben min igen...

God morgon världens alla barn, stora och små. Nu är gubben på G igen. En ny dag med massor av djävulskap väntar och utanför fönstret droppar det som vanligt. Idag är det vilodag så det blir otroligt svårt att få timmarna att gå. Att träna är som ett gift, man kan helst inte vara utan detta plågsamma, men ack så roliga slit. Idag har jag svammlat på min lilla radiokanal igen. Väldigt många undrar varför jag tystnat och är oroliga att jag blivit bannad av radionämnden. icke sa Nicke här anmäls ingenting. Jag svär säger fula ord som vanligt och livet går vidare i min lilla garderob...
Hittade en dold "kompis" idag. Ja hon vet ju inte om mig och att jag finns, men matskribenten Mia Gahne på GP hon klev in i min hemliga vänkrets idag på morgonen. Hon är nämligen chiliman liksom jag. Vi älskar chili i alla dess former. Dessutom presenterade hon Pimientos de Padròn ( fick reda på vad den lilla gröna heter) De små gröna paprikaliknande chili som man steker i olja och sedan käkar till drinken, rödvinet på fredagskvällen, eller bara fixar till och stoppar in i ansikten när andan faller på och man är sugen på någonting gott.. Hon strör bara på flingsalt, men jag brukar även ringla över lite flytande honung. Då får jag både styrka, sälta och sötma på samma gång och det blir en riktig boom i näbben. Gott så det skriker och jag antar att det är nyttigt också för chilin lär ju öka förbränningen, sägs det.
Jobbar nu på att få dagen att gå. Kommer förmodligen att sätta mig vid scannern ett par timmar för att arkivera delar av mitt strävsamma och fantastiska liv med kameran runt halsen, tar en promenad och fikar med brudarna på gymmet och plötsligt är det kväll igen. TAg det försiktigt ute i trafiken och så hörs vi av igen

Inga kommentarer: